fredag 20. mars 2020

Streamingkonsert

Det siste nye nå er å gi konsert hjemme i sin egen stue - eller musikkrom. Musikere og andre underholdere som ikke kan komme seg ut på scenen har funnet en vei. Ikke like bra som the real thing, men noe annet. Og litt interessant. Hadde det vært noe å prøve? Skummelt. Fristende. Men pokker heller. Det er vel bare å kaste seg uti... Se hvor det bærer. Som tenkt så gjort:

Onsdag 25. mars klokken 18 spiller jeg på Digitalscenen (på facebook) konsert som streames direkte fra musikkrommet mitt.



Så hva holder man på med hjemme for tiden? På dagtid er det nettundervisning, med videomøter, oppfølging på OneNote og Teams, og mekke opplegg og løsningsforslag til oppgaver for elevene mine. Da går det mest i matte og fysikk. Og jeg må jo bare si at jeg blir så glad av å se de fine folka i klassen samles på en skjerm sånn i starten av hver time. :-)

Dagens løpetur er også obligatorisk for fysisk og mental helse. Intervalløkt eller rolig med podcast. Alt er bra. Til sin tid. Og så blir det en del musikk om kveldene. Har vært på www.activemelody.com og lært meg et par nye "knep" på gitar. Bruker sånn solo-læring for å bli bedre og tryggere på min egen gitarspill. Og for å kunne etterhvert kaste inn et og annet lick eller minisolo der det måtte passe. Sånn her høres det ut utpå dag to:


Enda et stykke vei å gå, men det er en koselig vei å gå på :-) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar