lørdag 10. september 2011

Hank von Helvete og di

Sitter hjemme i godstolen og slapper av. Nå kan basiluskene bare komme. Jeg bryr meg ikke lenger... Er lei av lue og skjerf. Har gått i halvannen uke med lue og skjerf både inne og ute, tatt ekstra doser med tran, og ikke falt for fristelsen til å ta av genseren ute i høstsola. Alt for å holde en gryende forkjølelse i sjakk - og helst slå den helt tilbake. (Og det funker faktisk :-) Målet var å holde meg hoste-fri og at stemmebåndene skulle være tipp-topp foran konserten vi skulle ha på Stills café. Konserten var i går, og jeg nyter fortsatt godfølelsen som ofte følger etterpå.

John Morten Storflor på tangenter, Egil Fedøy på bass og Torleif Kvitno på trommer har alle vært med meg å spille ute før, så vi kjørte en intensiv øvingsøkt kvelden før hjemme hos meg. Jeg synes selv vi klarte å få mye fint ut av mange av låtene med denne besetningen, og det var veldig tilfredsstillende å stå foran gjengen på scenen og høre at ting funket.

Til tross for at Stavanger Aftenblad skødda litt i sin notis, og forsøkte å sende publikummet mitt til Sandnes Brygge denne kvelden, så var jeg godt fornøyd med publikumsoppslutningen. Og ikke minst det at publikummet lytter oppmerksomt etter tekster og budskapet vi har å formidle, og responderer på musikken vi har å gi er veldig kjekt. Stills er i det hele tatt en veldig stemningsfull og fin plass. God atmosfære, kjekke folk i baren og nydelig utsikt til Breiavannet og livet utenfor. Takk til Siv og alle de andre som jobber der som skaper den plassen!

Nå må jeg gå. Skal ut i Rosenberghallen og høre på Stavanger Symfoniorkester og Hank von Helvete. Gleder meg!

3 kommentarer:

  1. Viktig å ta vare på helsa! Men jeg må nok innrøme at jeg sluntrer litt unna når det gjelder både lue og skjerf akkurat nå. Kjekt å høre at konserten gikk bra!
    Lykke til med Hank & co, det hørtes ikke feil ut..

    Hilsen LIV

    SvarSlett
  2. Veldig bra konsert i går, og du gjør rett i å nyte godfølelsen! Jeg koste meg - og ble utrolig rørt da du sang om å være pappa for 3 flotte barn!

    Når er neste konsert?

    Eva

    SvarSlett
  3. Hank og de var veldig stilig, Liv! Veldig kult med symfoniorkesteret ute i Rosenberghallen...

    Eva, neste konsert i Stavanger vet jeg ikke helt, men blir nok noen måneder til neste gang... Men bli gjerne med til Son i Akershus 24. november. Da blir det liv på Soon Viseklubb når Vidar kommer på besøk med gitaren sin :-)

    SvarSlett