lørdag 4. juni 2011

Musikkfest i Stavanger (2)

Vidar, Lillian og Egil
For en flott dag!

Etter litt nøling bestemte værgudene seg for å gi etter for presset fra folkene i byen, og slapp sola til for fullt...

Klokka 10 serverte jeg nytraktet kaffe til Lillian og Egil som kom for å øve en siste runde før vi skulle på scenen på Arneageren utenfor Sølvberget. Og det låt knallfint. Fele, bass og koring er alt som skal til for å løfte lytteropplevelsen mange hakk.

Vi hoppet litt sånn før og etter Wirkola, med Poor Edward og the Brigade før oss, og eksplosive Sassy Kraimspri etter oss. Men vår lille trio klarte oss ganske fint likevel. Ikke fullt så korte skjørt. Heller ikke like stort trøkk i akkordene. Men etter en litt nervøs tur ned overrennet fikk vi fin flyt i svevet, og satte et fjellstøtt telemarknedslag greit nedi bakken...

Deretter bar det avgårde på buss nummer 6 mot Sandnes og en minikonsert på vei ut til Tjensvoll, hoppe av bussen, krysse veien, vente på første buss tilbake, og holde en ny minikonsert inn mot byen. Busskonserten var en ny og spennende opplevelse. Her har man publikum tett på og jeg var litt spent på forhånd på hvordan dette skulle gå. Men responsen var veldig bra, og jeg koste meg veldig!

Så hadde jeg to gerilja-konserter; en på Mediegården og en på Stavanger Storsenter. Begge plassene var det fin stemning og en jevn strøm av smilende mennesker.

Dagen ble avsluttet i solveggen på Martinique, hvor jeg fikk med meg et par-tre band fra scenen på Nytorget og en kald pils. Ahh.... Fin lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar